Çakır Okulları - Lise

Yükleniyor...

Okul Programı

Çakır Lisesinde Fen ve Teknoloji, IB DP, Anadolu Lisesi olmak üzere 3 farklı okul program seçeneği mevcuttur. 

  • Çakır Fen ve Teknoloji programı öğrencilere sektörel eğitim imkânı tanıyan Bursa’daki tek fen ve teknoloji programıdır.
  • Fen ve Teknoloji Programına LGS’de ilk %9’luk dilime giren öğrenciler kayıt olabilir./li>
  • Fen ve Teknoloji Programındaki öğrenciler zorunlu hazırlık programına tâbi değildir. Okulun eğitim süresi 4 yıl olarak planlanmıştır.
  • Eğitim dili Türkçedir.
  • Fen ve Teknoloji Programının içeriği Milli Eğitim Bakanlığının onayladığı öğretim programına göre yapılandırılmıştır. MEB programı 40 saatten oluşurken Çakır Lisesinde 50 saat olarak uygulanır. 9 ve 10. sınıfta; İngilizce, matematik, fizik, kimya, biyoloji ders saatleri devlet fen lisesinin yaklaşık 2 katı, Bilgisayar Bilimi ve Teknoloji ders saatleri ise yaklaşık 3 katı kadardır. Üniversite hazırlık programının ( 11. ve 12. sınıf ) başlamasıyla İngilizce dışında ders grubu ders saatleri yaklaşık 3 katına çıkar.
  • Öğrenciler, fen bilimleri ve teknolojide edindikleri kazanımları gerçek hayatta deneyimlemeleri ve uygulama için alanında uzman, sektörün öncü isimlerinden eğitim alırlar. Öğrencilerimiz, elektronik alanlarda ve mühendislik alanlarında öne çıkan Bosch Bursa Güç Aktarma Çözümleri Bursa Fabrikasında sektörel eğitim alırlar.
  • 11. sınıfta; 50 saatlik haftalık ders programı dışında, salı-perşembe okul sonrası ve cumartesi günleri toplam 12 saatlik bir kurs programı uygulanır. Kurs programının içeriği TYT ve AYT konularını kapsar. 11. sınıftan 12. sınıfa geçerken iki aşamalı (haziran -temmuz ve ağustos-eylül arası) YKS kampı düzenlenir.

    12. sınıfta toplam ders saati 68 saate çıkar.12. sınıfta pazartesi, salı, çarşamba, perşembe okul sonrası ve cumartesi günleri kurs programından oluşan 2. bir ders programı uygulanır.

  • 9. sınıfı itibari ile periyodik değerlendirmeler sonucunda öğrencinin bireysel konu eksikleri tespit edilir. Öğrenciler bu doğrultuda ek çalışmalara alınır. Ek çalışmalar okul sonrası ve hafta sonu planlanır.
  • Öğrenciler dünya standartlarına ve IB kriterlerine göre akredite olmuş tam teşekküllü fizik, kimya ve biyoloji laboratuvarlarını kullanır. Fen ve Teknoloji Lisesi programında ayrı yapılandırılmış laboratuvar ders saati bulunmaktadır.
  • Maker ve Robotics dersleri her öğrenci için zorunludur.
  • Öğrenciler 9. sınıf itibari ile bilim, teknoloji, sanat, spor, kültür, hizmet içerikli kulüp seçeneklerinden faydalanır. Kulüp seçimleri zorunludur.

IB Diploma Programı nedir?

  • Eğitim dili İngilizcedir.
  • Bu sebeple DP seçecek öğrenciler okulumuzda hazırlık okuması zorunludur.
  • Okul 5 yıl olarak planlanmıştır.
  • DP, Çakır Lisesi’nde 10.-11. sınıfta uygulanır. IB seçecek öğrenciler zorunlu hazırlık programını tamamlarlar.
  • DP,16-19 yaş arasındaki öğrencilere yöneliktir.
  • Bilginin hem derinlemesine hem de geniş kapsamlı anlaşılmasını hedefler.
  • Öğrencilerinin dünya vatandaşı olması için gereken iletişim, özyönetim, araştırma, sosyal ve düşünme becerilerini kazanmasını sağlar. DP’de 6 ana ders grubu vardır. ( Fen Bilimleri, Matematik, Bireyler ve Toplumlar, Dil ve Edebiyat, Sanat, Dil Kazanımı ) Öğrencilerin ders seçerken 3 ileri düzey (HL), 3 standart düzey (SL) ders seçmesi gerekir.
  • DP’deki yüksek seviye derslerin içeriği üniversite sınavında AYT müfredatına denk gelir. 11. sınıfın sonunda DP bittiği zaman 12. sınıfın sonunda girecek üniversite sınavının da AYT müfredatı bitirilmiş oluyor. Bu da öğrencilere Türkiye’deki üniversitelerin kapısını açıyor. Örnek : HL Matematik = AYT Matematik
  • Öğrencilerin akademik derslerin yanı sıra Bilgi Kuramı dersini alması (TOK) , Bitirme Tezini (EE) teslim etmesi ve 150 saatlik CAS (Yaratıcılık, Hareket ve Hizmet) çalışmasını tamamlaması gerekmektedir. DP öğrencileri tüm çalışmalarını Manageback isimli çevrimiçi platforma kaydederler.
  • İç değerlendirme: Seçilen derslerin içeriklerine göre araştırma, proje, makale, sözlü ifade gibi iç değerlendirmeleri oluyor. Bunlara DP’de internal assessment deniyor. Internal assessment notlarımız öğretmenlerimiz tarafından değerlendirilmekle birlikte IB’nin ölçme değerlendirme ekibi tarafından da modere ediliyor.
  • Dış değerlendirmeler yani external assessmentlarda, öğrenciler seçilen derslere göre IB ekibi tarafından hazırlanan ve pek çok ülke ile aynı anda Kasım ayında uygulanan sınavlara girer. Bu sınavların değerlendirilmesi Cardiff’deki IB ölçme değerlendirme merkezinde DP uzmanları tarafından yapılır. IB Diploma puanı 45 üzerinden değerlendirilir.

IB Diplomasını Türkiye’deki avantajları

Yapılan araştırmalara Türkiye’de IB DP okuyan öğrencilerin % 75’nin Türk üniversitelerini tercih ettiği bilinmektedir. IB Diplomasının Türkiye’deki vakıf üniversitelerinde burs ve tercih ettiği bölümlere geçişi gibi avantajları da mevcuttur. Örneğin; Koç Üniversitesinde IB diploma notu 40 ve üstü olan ve üniversite giriş sınavı ile “Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü”ne yerleştirilmiş olan öğrenciler, not ortalaması tutturarak “Tıp Fakültesi”ne doğrudan geçiş yapabilirler. Bazı vakıf üniversitelerinde alınan diploma puanına göre %100’e varan burs imkânı mevcuttur.

11. sınıfta; 50 saatlik haftalık ders programı dışında, salı-perşembe okul sonrası ve cumartesi günleri toplam 12 saatlik bir kurs programı uygulanır. 11. sınıftan 12. sınıfa geçerken iki aşamalı (haziran -temmuz ve ağustos-eylül arası) IB DP kampı düzenlenir. 12. sınıfta toplam ders saati 68 saate çıkar.12. sınıfta pazartesi, salı, çarşamba, perşembe okul sonrası ve cumartesi günleri kurs programından oluşan 2. bir ders programı uygulanır.

  • Anadolu Lisesi Programının içeriği Milli Eğitim Bakanlığı’nın onayladığı öğretim programına göre yapılandırılmıştır. MEB programı 35 saatten oluşurken, program okulumuzda 50 saat olarak uygulanır. Anadolu Lisesi seçecek öğrencilerin akademik hazırlık okuması zorunludur. Programın eğitim dili hazırlık ve 9. sınıfta İngilizcedir.
  • Okul 5 yıl olarak planlanmıştır.
  • Anadolu Lisesi ve DP grubu öğrencileri hazırlık ve 9. sınıfta karma olarak okur. Program seçimi 9. sınıfın sonunda yapılır.
  • Akademik dersler hazırlık programında 9. Sınıf müfredatı ile başlar. Müfredat 11.sınıfın sonunda tamamlanır. Üniversite hazırlık 11. sınıfta başlar. 12. sınıf ise tamamen üniversiteye hazırlığa ayrılır.
  • Ders programı: Matematik, Fizik, Kimya Biyoloji, İngilizce, Türk Dili ve Edebiyatı, Bilgisayar Bilimi, Sosyal Bilimler(Tarih, Coğrafya),2. Yabancı Dil, Sanat, Beden Eğitimi, Rehberlik, Kulüpler toplam 50 saattir.
  • Anadolu Lisesi programımızda çarpıcı olan standart bir fen lisesi programına kıyasla %30 daha fazla fen ve matematik grubu ders yer almasıdır.

Akademik Hazırlık İngilizce Programı

  • DP ve Anadolu Lisesi seçecek öğrencilerin akademik hazırlık okuması zorunludur.
  • Eylül ayındaki oryantasyon programında İngilizce seviye tespit sınavı yapılarak sınıflar oluşturulur.
  • Haftalık ders programında 20 ders saati İngilizce vardır. 3 farklı öğretmenle birlikte Communication, Literature, Language dersleri yapılır.
  • Bunun yanı sıra 9. Sınıf müfredatından Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik, Bilgisayar Bilimi derslerinin de eğitim dili İngilizce’dir. Böylece 50 saatlik ders programının 34 saati İngilizce ağırlıklı yapılır.
  • Dijital makale okuma anlama, dinleme ve yazma uygulaması Achieve3000 kullanılarak ödevler öğrencilerin İngilizce seviyesine göre farklılaştırılılır.

Üniversite Hazırlık Programı

11. sınıfta 50 ders saatlik haftalık ders programı dışında, Salı-Perşembe okul sonrası ve Cumartesi günleri toplam 12 saatlik bir kurs programı uygulanır. Kurs programının içeriği TYT ve AYT konularını kapsar. 11. sınıftan 12. sınıfa geçerken iki aşamalı (Haziran -Temmuz ve Ağustos-Eylül arası) YKS kampı düzenlenir.

12. sınıfta toplam ders saati 68 saate çıkar.12. sınıfta Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe okul sonrası ve Cumartesi günleri kurs programından oluşan 2. bir ders programı uygulanır. Üniversite Hazırlık Programı için okul ücreti harici ek bir ücret talep edilmemektedir.

Türkiye genelinde 15 farklı yayınevi ile işbirliği yapılmaktadır. Öğrenciler il ve Türkiye bazında sıralamalarını görme şansına sahiptir. Yapılan deneme sınavları ile öğrencilerin hem okul içerisinde hem de Türkiye genelindeki yeri saptanır. Tüm deneme sınavlarının ölçme değerlendirme raporu dijital olarak paylaşılır. Yapılan tüm ölçme değerlendirme çeşitleri; içerik olarak öğrencilerin bilişsel ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla bilme, uygulama, analiz etme, değerlendirme ve bilgiyi transfer etmeye göre tasarlanır. Bu içerikler öğrencilerin, TYT ve AYT’de yeni nesil soru içeriklerinin üstesinden başarıyla gelmesini sağlar.

Akademik Yapı

  • Öğretmenlerin Uzmanlaşması: IB DP ve Fen ve Teknoloji &Anadolu Lisesi programları için farklı öğretmen kadrosu vardır. DP öğretmen kadrosu uluslararası ya da DP tecrübesi olan öğretmenlerden oluşur. Hazırlık, 9 ve DP öğretmenleri, eğitim dili İngilizce olan fakültelerden mezundur. Üniversite sınavı hazırlık grubu öğretmenleri ise sınav hazırlık sürecine hâkim, deneyimli, alanında uzman kişilerdir.
  • Koordinatörlük Sistemi: Programları koordine etmek için IB DP ve Üniversite Sınavı Program Koordinatörü görevlendirilmiştir. Ayrıca Bitirme Tezi (EE) Danışmanı ve CAS (Yaratıcılık Etkinlik ve Hizmet) Koordinatörü atanmıştır. Yurt dışı ve yurt içi üniversite danışmanlığı da okulumuzda verilmektedir. Yurt dışı eğitim danışmanlığında San Francisko menşeli Best Parents şirketi ile çalışılmaktadır.
  • Bağımsız Ölçme Değerlendirme Birimi:Yapılan değerlendirmeler bağımsızdır ve koordinatörler tarafından hazırlanır. Değerlendirmeler; gözlem, açık uçlu görevler, sunumlar gibi stratejilerle farklılaştırılır. Değerlendirme sonuçları anekdotlar, öğretmen notları, rubrikler, kontrol listeleri ile kaydedilir.
  • Telafi Programı: Hazırlık sınıfı itibari ile periyodik değerlendirmeler sonucunda öğrencinin bireysel konu eksikleri tespit edilir. Öğrenciler bu doğrultuda ek çalışmalara alınır. Ek çalışmalar okul sonrası ve hafta sonu planlanır.
  • Kendi Öğrenme Sorumluluğunu Alan Öğrenci:Öğrenci birey olarak kabul edilir. Sınıf ortamında kendini rahatlıkla ifade eder. Kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır. “Nerde eksiğim var? Kimden yardım alabilirim?” gibi sorulara kendi çözümünü bularak öz yönetim becerisini geliştirir.
  • Geri Bildirim ve Raporlama: Öğrencinin, olumlu benlik algısı oluşturması için güçlü ve geliştirmesi gereken yönleri tanımlanır. Her dönem iki defa kazanım bazlı öğrenci geri bildirim raporu verilir. Bu raporun amacı öğrencinin dönemsel olarak güçlü ve gelişmesi gereken yönlerini tanımlamaktır. Eğitim yaklaşımımız öğrencinin fiziksel, zihinsel, sosyal, duygusal açıdan gelişimini desteklemektedir.
  • Veli Paneli: Sınav notlarına ve geri bildirim raporuna veli paneli üzerinden ulaşılabilir.

IB Diploma Programı (DP)

Diploma Programı Nedir?

Diploma Programı (DP), daha iyi ve barışçıl bir dünya için gençleri, gerekli beceriler, değerler ve bilgiyle güçlendirmek amacıyla 1968’de oluşturulmuş kültürler arası anlayış ve saygıyı öne çıkaran, uluslararası geçerliliği olan, üniversite giriş yeterliği sayesinde coğrafi ve kültürel hareketliliği sağlayan zorlayıcı ama dengeli bir eğitim programıdır. 

DP öğrencilere, içinde bulundukları dünyanın karmaşalarından anlam çıkartmalarına yardımcı olacak ve onları gelecek için sorumlu eylemler yaparken gerekli olacak beceri ve tutumla donatacak bir eğitim vermeyi amaçlar. Program disiplinler arası, kültürel, ulusal ve coğrafi sınırları aşan ve eleştirel katılımı, ufuk açıcı fikirleri ve etkin ilişkileri öne çıkaran bir eğitim sunar.

DP Müfredat Modeli

Aşağıda gösterilen DP müfredat modelinin merkezinde öğrenci yer alır.  Dış dairesel döngüde gösterilen altı temel ders grubundan; Dil ve Edebiyat Çalışmaları, Dil Edinimi, Bireyler ve Toplumlar, Fen Bilimleri, Matematik ve Sanat/Seçmeli Ders birer tane ders seçilir. Seçilen dersler iki yıl boyunca (10 ve 11. sınıfta) işlenir. Derslerden 3’ü ileri düzey (High Level), 3’ü standart düzey (Standard Level) olmalıdır. İleri düzey olan dersler için en az 240 saat, standart düzey (SL) dersler için ise en az 150 saat öğrenim görürler. 

Bu derslere ek olarak, diplomayı alabilmek için öğrencilerin ilgi duydukları bir alanda 4000 kelimelik bir Extended Essay yazıp teslim etmeleri, 100 saat Theory of Knowledge dersi alıp bunun iç ve dış değerlendirmelerini tamamlamaları ve 150 saat Creativity, Activity, Service (CAS) çalışmalarını belgelendirmeleri gerekir. 

DP’de Ölçme ve Değerlendirme

Her dersin hem okul tarafından yürütülen, notlandırılan ve IB tarafından modere edilen iç değerlendirme, hem de 12. sınıfın başında kasım ayında birçok ülkede eş zamanlı olarak gerçekleştirilen dış değerlendirme uygulamaları vardır. Diploma puanının %20-25’ini iç değerlendirmeler, %75-80’ini dış değerlendirmelerden alınan puanlar oluşturur.  Her dersten alınacak en yüksek puan 7 olmakla birlikte altı dersten maksimum alınacak puan 6 x 7= 42’dir. Extended Essay ve Theory of Knowledge çalışmalarından ise en fazla 3 puan elde edilir ve toplam puan 45 olur. Diplomayı hak etmek için en az 24 puan almak gerekir. CAS çalışmaları diploma puanına katkı sağlamamakla birlikte CAS çalışmalarını tamamlamak diplomayı almak için şarttır. 

Öğrenim Yaklaşımları

DP, öğrencileri akademik, bedensel ve ruhsal olarak donatmanın yanında, birtakım temel becerileri de geliştirmeyi amaçlar. Bunlar;

Sosyal beceriler

İletişim becerileri 

Düşünme becerileri

Araştırma becerileri

Öz yönetim becerileri

Hem okul içindeki hem de okul dışındaki hayatlarında gerekli olacak bu beceriler (Approaches to Learning) DP’nin çekirdek elementlerinden biridir ve DP ders planları bu temel becerileri destekleyecek şekilde oluşturulur.

Kaynakça
https://www.ibo.org/contentassets/76d2b6d4731f44ff800d0d06d371a892/what-is-an-ib-education-2017-tr.pdf
https://www.ibo.org/programmes/diploma-programme/what-is-the-dp/
https://ibo.org/programmes/primary-years-programme/
https://ibo.org/digital-toolkit/logos-and-programme-models/
https://ibo.org/digital-toolkit/videos/

Yabancı Diller Programı

Öğrenciler, liseyi bitirdiklerinde  Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na göre C1-C2  seviyesine ulaşır. Öğrencilerin dil yeterliliği Cambridge Sınavları ile ölçülür. 

Çakır İngilizce müfredatı, öğretmenler tarafından öğrencinin ilgisini çekecek ve derse katılımını sağlayacak etkinlikler içerecek şekilde planlanmıştır. Öğrenciler, dünya  gençlik edebiyatından seçkin eserleri okurlar. 

Akademik Hazırlık İngilizce Programı
DP ve Anadolu Lisesi seçecek öğrencilerin akademik hazırlık okuması zorunludur. 

Eylül ayında okulun ilk haftası İngilizce seviye tespit sınavı yapılarak sınıflar oluşturulur. 

Haftalık ders programında 20 ders saati İngilizce vardır. 3 farklı öğretmenle birlikte Communication, Literature, Language dersleri yapılır.

Bunun yanı sıra 9. sınıf müfredatından fizik, kimya, biyoloji, matematik, bilgisayar bilimi derslerinin de eğitim dili İngilizcedir. Böylece 50 saatlik ders programının 34 saati İngilizce ağırlıklı yapılır. 

Dijital makale okuma anlama, dinleme ve yazma uygulaması Achieve3000 kullanılarak ödevler, öğrencilerin İngilizce seviyesine göre farklılaştırılır.

9. sınıfta İngilizceye yabancı dil olarak haftada 8 ders saati ayrılırken, hazırlık  sınıfından itibaren Almanca/ Fransızca dersine ayrılan zaman  4 ders saatidir.


Lisede Sanat

Çakır Okullarında her öğrenci bir sanatçı olarak kabul edilir. Sanat öğretimi, hem analitik hem bütüncül hem de sezgisel öğrenme biçimlerini içerir. Bazı öğrenciler, analitik bakış açısıyla parçadan bütüne varabilirken bazıları ise doğaçlamaya ve sezgisel öğrenme biçimine yatkındır.

Çakır Okullarında öğrenme ve öğretme yaklaşımları, öğrencilere ünite bazında yerelden ulusala, ulusaldan küresele bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. Sanat programı; öğrencilere kendi kültürleri hakkında farkındalık sağladığı gibi dünya üzerinde farklı toplumların, farklı kültürlerin ve coğrafyaların da yer aldığını, tüm bunlara saygılı, ön yargısız olabilme bilincini de kazandırmaktadır.

Görsel Sanatlar

Atölye ortamlarında gerçekleştirilen sanat eğitimi ile görsel algısı gelişmiş, kendisini sanat yoluyla ifade eden, özgün ve yaratıcı fikirler üreten, problemlere yapıcı çözümler öneren bireyler yetiştirilmesi hedeflenir.

Heykel ve Seramik

Çakır Okullarında heykel ve seramik atölyelerinde öğrenciler, mevcut bilgilerini kullanarak yeni fikir, ürün ve süreçler yaratırlar. Öğrenciler formu ve materyali keşfedip yeni ürün yaratırken motor becerini de geliştirir. Heykel ve seramik atölyeleri aynı zamanda gerçek hayatta ihtiyaçları olan sebat etme, esneklik gibi öz yönetim becerilerini de destekler.

Performans Sanatları 

Müzik 

Çakır Okullarında müzik eğitimi; öğrencilerin müziğin gerçek hayat ve diğer disiplinlerle bağlantısını kavradıkları bir müzikal davranış yaratma süreci olarak kabul edilir. Bu süreçte, öğrencilerin farklı öğrenme çeşitleri, yetenekleri ve  hazırbulunuşlukları gözlemlenerek  işitsel, görsel ve duyuşsal çeşitlilikle öğretilir.

Çakır Okullarında keman, çello, gitar, flüt, saksafon, bateri enstrüman eğitimi kapsamında yer alırken şan eğitimi ve çok sesli koro eğitimi de bulunmaktadır. 

Çakır Okulları Çok Sesli Korosu ve Orkestrası 150’yi aşkın öğrencinin katılımıyla oluşur. 
Ortaokulda şan eğitimi ile beraber öğrencilerimiz müzikal performans sergiler.  
Lise öğrencilerinden oluşan “Oda Orkestrası ve Okul Orkestrası”  mevcuttur.  

Drama 
Çakır Okullarında drama eğitimi, öğrencilerin doğaçlama ve rol alma tekniğinden faydalanarak empati kurma, esneklik, özgün çözümler üretme, dil becerisi, sosyal gelişim ve birlikte çalışma becerisini geliştirdiği hem kendini hem çevresini tanımayı desteklendiği bir süreçtir.

Sanat Atölyeleri 
Çakır Okullarında öğrencilerin kullanımına açık resim atölyesi, heykel-seramik, drama ve müzik atölyeleri bulunmaktadır. Sanat atölyeleri, sorgulamaya uygun şekilde tasarlanıp öğrencilerin beceri gelişimlerini destekleyen ortamlardır. Sorgulama, sanatın doğası kabul edilerek farklılaştırılmış teknik ve yöntemler öğrencilerin tercihine sunulur. Öğrencilere istedikleri malzemeler ve performanslarla kendilerini ifade etme şansı tanınır.

Lisede Spor

Çakır Okullarında spor eğitimi,  öğrencilere fiziksel olarak aktif olmanın  önemini aşılarken öğrencilerin beslenme konusunda sağlıklı tercihler yapma  konusunda bilinçlenmelerini de  sağlar. Spor kültürü beceri temelli okul programının önemli bir parçasıdır. Çakır Okullarında öğrenciler, gelecek yaşantılarında ihtiyaç duyacakları pek çok beceriyi geliştirmeleri için yapılandırılmış bir program takip eder. Çakır Okullarında spor etkinlikleri; karar verme, çatışmaları yönetme, müzakere etme, takım halinde iş birliği içinde çalışma, sorumluluk alma, devretme, takdir etme gibi becerileri destekler. Aynı zamanda öğrencilere liderlik yapma ve grup içinde çeşitli roller üstlenmeleri için doğal bir ortam sağlar.

Okulun, Çakır Spor Kulübü adında spor kulübü vardır. Spor kulübü, faaliyetlerini basketbol, voleybol, futbol ve yüzme olmak üzere dört dalda  sürdürmektedir. Spor kulübünde sadece okulun kendi öğrencileri yarışır. Okul dışından oyuncu desteği alınmaz. Okul takımlarının alt yapı çalışmaları ilkokul itibari ile başlar. Ortaokuldan itibaren öğrenciler lisanslı sporcu olarak okulu turnuvalarda temsil ederler.

Okulda açık futbol, basketbol sahaları, masa tenisi alanı, fitness, kapalı spor salonu ve yarı olimpik havuz mevcuttur.

Lisede Yaşam

Zaman Çizelgesi

08.30 – Ders Başlangıcı

12.20 - Öğle Yemeği

13.00 - Ders Başlangıcı

15.10 - İkindi Kahvaltısı

15.30 - Ders Başlangıcı

16.50 - Okul Çıkışı

19.00 – Kurs Çıkışı

Zaman Çizelgesi

Zaman Çizelgesi

08.30 – Ders Başlangıcı

12.20 - Öğle Yemeği

13.00 - Ders Başlangıcı

15.10 - İkindi Kahvaltısı

15.30 - Ders Başlangıcı

16.50 - Okul Çıkışı

19.00 – Kurs Çıkışı

Lisede Teknoloji

Teknoloji; öğrenci ve öğretmenlerimizin hayatlarının, gelişim ve etkileşimlerinin doğal bir parçasıdır.

“Çakır Ekolü”nün okulumuz ekosistemindeki aktivasyonunda yetkin teknoloji kullanımının farkındalığından dolayı, öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz, velilerimiz platform  ve “cihaz bağımsız” programları kullanırlar.  

Okulumuz 2015 yılından beri bir “Google Okulu” dur. Öğrenciler Google Classroom üzerinde çalışmalarını yürütür. Okulumuzda teknoloji  eğitim amaçlı uygulamalarla kullanılır. Örnek: Öğrenciler, intihali önlemek amacıyla  Turnitin dijital platformunu  kullanırlar. 

Öğrenciler, Hazırlık sınıfında code.org, 9. sınıfta Phyton programlama dilini kullanır. Bununla birlikte Wordwall, Blank Quiz, Kahoot, Padlet, Learningapps, Timeline gibi web 2.0 araçları (Canva, Classdojo, Kahoot, Mentimeter, Padlet, Wordwall vb.)da branş derslerinin içeriğine göre tercih edilir. 

Yetkin network altyapımız sayesinde öğrencilerimize, öğretmenlerimize, velilerimize ve  çalışanlarımıza istenmeyen ve zararlı içerikten korunarak güvenli internet erişimi sağlanır.

Çakır Veli Paneli ile velilerimiz online randevu alabilir, öğretmenlere mesaj gönderebilir, öğrencimizin sınav notlarına ve performans geri bildirimlerine ulaşabilirler.

Çakır Okullarının tüm sınıflarında eğitim içeriği, akıllı tahtalar ile zenginleştirilmiş ve yüksek hıza sahip simetrik Metro Ethernet bağlantısı ile desteklenmiştir. 

Öğrencilerimizin teknolojik gelişimini modern dünyanın ihtiyaçlarına cevap verecek seviyeye taşımak için yapay zeka temelli uygulamalar, farklı dillerde kodlama, robotics ve bunu destekleyen atölyeler bulunur.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı; bireysel rehberlik, grup rehberliği ve kariyer planlamayı içerir. 

Bireysel ve grup rehberliğinde her seviyeye atanmış rehberlik öğretmeni vardır. Ders programında tanımlanmış rehberlik dersi vardır. Rehber öğretmen; akademik, sosyal ve duygusal destek amaçlı anketler düzenler ve envanterler uygular. Yıl boyunca dijital olarak yayınlanan Çakır Bülten’de yer alan rehberlik bölümünde pedagojik bilgilendirmelerde bulunur.  Bu doğrultu okulun hazırlıktan 12. sınıfa kadar takip edilen tematik rehberlik programı vardır.  

Rehber öğretmen; öğrencileri ders ortamında gözlemler, öğrenci ve veli ile periyodik geri bildirim toplantıları yapar. . Öğrencilerin var olan durumu ile ilgili veliye her dönem 1 kez rutin görüşmede geri bildirim verir. 

Rehber öğretmen, öğrencilerin mesleki yönelimlerini desteklemek amacıyla yurt içi üniversite danışmanlığı yapar. Üniversitelerle işbirliği yaparak webinar ve tanıtımlar düzenler, alanında uzman konuşmacılarla öğrencileri buluşturur. 

Örnek : Çakır Kariyer Günleri, Sabancı Üniversitesi ,ODTÜ vb, Psikolojik Dayanıklılık , Sağlıklı Beslenme, Stres Yönetimi vb.

Kulüpler

  • Heykel Seramik
  • Orkestra
  • MUN
  • Destination Imagination(DI)
  • FİN
  • Yoga
  • Toplumsal duyarlılık
  • Nanoteknoloji
  • Voleybol

Geziler

Şehir içi geziler ünitelerle bağlantılı ve ücretsizdir. 

Ünite içeriklerine paralel olarak şehir dışı gezi organizasyonları yapılmaktadır. Yurt dışı gezileri 2 ya da 3 haftalık  programla planlanır. Bu süreçte  öğrencilerin  akademik gelişimleri desteklenir.

Başarılar

IB Sınav Sonuçları 

IB DP Kasım 2021 Sonuçları

Uluslararası Bakalorya(IB)Diploma Programı (DP) Kasım 2021 sonuçlarında 45 üzerinden değerlendirilen Diploma notlarında Dünya ortalaması 32.39 olarak açıklandı.

Çakır Lisesi ortalaması 36 olarak belirlenirken öğrencilerinin %83’ü ortalama ve üstü puan aldı.

Çakır Lisesinin ders not ortalaması 7 üzerinden 5.72 olarak değerlendirildi.

İki öğrencimiz 43 puan alarak dünya çapında bir başarıya imza attı.


IB DP Kasım 2022 Sonuçları

Dünyanın en prestijli lise diploması olan IB Diploma Programı Kasım 2022 sonuçlarında Çakır Lisesi öğrencilerinin %86’sı dünya ortalaması olan 30,91'in üzerinde puan aldı. Çakır Lisesi ortalaması 35 puan olarak belirlenirken bir öğrencimiz 45 puan üzerinden 45 tam puan, iki öğrencimiz de 41 ve 42 puan alarak Türkiye ve dünya çapında nadir rastlanan başarıya imza attı.



Destek Hizmetleri

Pandemi Kuralları

Okulun TSE onaylı “Okulum Temiz” belgesi düzenli olarak yenilenmektedir. 

Sağlık ve Milli Eğitim Bakanlığının zorunlu kıldığı tüm hususlar güncel şekliyle uygulanır.  

Güvenlik: Hizmet yılı yüksek, okulun personeli olan bir güvenlik ekibi ile çalışılmaktadır.  Öğrenciler, güvenlik birimimiz tarafından sadece veliye ya da velinin yazılı izninin olduğu kişilere teslim edilir. Öğrencilerimizin  okuldan tek başına çıkması için veli dilekçesi zorunludur. 

Beslenme: Yemek hizmeti kendi mutfağımızda, kendi ekibimiz tarafından verilmektedir. Aylık menülerin gıda mühendisi kontrolünde kalori hesaplaması yapılır. Menüler veliyle mail üzerinden paylaşılır Öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı dâhil toplam 2 öğün yemek çıkar. Öğle yemeğinde seçenekli menü  vardır. Bunu yanında öğrenciler sabah kahvaltısı ve akşam kurs öncesi besleme öğünü için kafeteryayı kullanabilirler. 

Sağlık: Okul doktoru ve tam zamanlı okul hemşiresi vardır. Kronik rahatsızlığı (Diyabet-astım vs.)olan öğrencilerin takibi titizlikle yapılır.  Sağlık sorunu (ateş-istifra vs.), kaza, düşme, yaralanma durumlarında ilk yardım uygulanır ve veliye eş zamanlı bilgi verilir. Okulun ambulans girişi vardır. 

Ulaşım: Okulumuz servis hizmetini profesyonel bir firmadan alır. Servislerden sorumlu görevliler ve bunu yöneten okul içinde bir birim bulunmaktadır. Araçlar düzenli olarak dezenfekte edilir.