Yükleniyor...
Öğretmenlerin Uzmanlaşması: Hazırlık sınıfına Okul Öncesi Öğretmenliği mezunu, 1. sınıf itibariyle sınıf öğretmenliği mezunu öğretmenler derse girer.
Sınıf Oluşumu ve Öğretmen Seçimi: Öğrenciler hazırlık sınıfında kız ve erkek sayılarına göre gruplandıktan sonra doğum tarihine göre sıralanır.
Koordinatörlük Sistemi: İlkokulda IB İlk Yıllar Programı Koordinatörü, Matematik ve Türkçe Koordinatörleri ve 4. sınıf itibaren Akademik Koordinatör vardır. Koordinatör ders planlama aşamasında öğretmenlere rehberlik eder.
Bağımsız Ölçme Değerlendirme Birimi: Değerlendirmeler; gözlem, açık uçlu görevler, sunumlar gibi stratejilerle farklılaştırılır. Değerlendirme sonuçları anekdotlar, öğretmen notları, rubrikler, kontrol listeleri ile kaydedilir. Yapılan genel değerlendirmeler bağımsızdır ve koordinatörler tarafından hazırlanır.
Telafi Programı: Periyodik değerlendirmeler sonucunda öğrencinin bireysel konu eksikleri tespit edilir ve bireysel ya da grup çalışması olarak gerekli takviyeleri yapılır.
Kendi Öğrenme Sorumluluğunu Alan Öğrenci: Öğrenci birey olarak kabul edilir. Sınıf ortamında kendini rahatlıkla ifade eder. Öğretmenlerin rehberliğinde “Nerde eksiğim var? Kimden yardım alabilirim?” gibi sorulara çözüm üreterek kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır.
PYP NEDİR?
IB İlk Yıllar Programı (PYP) çocuk gelişimini bütünsel olarak ele alan bir programdır. 3-12 yaş arası çocukları eğitmek amacıyla oluşturulmuştur. Çakır Okullarında PYP, anaokulu 4 yaştan ilkokul 4. sınıf bitimine kadar uygulanmaktadır. PYP'de çocuğun bütünsel olarak hem sınıfta hem de hayatta sorgulama yaparak öğrenmesine, hayatı anlamlandırmasına ve bu sayede gelişmesine odaklanılır. Felsefesi ve uygulamaları sayesinde PYP, öğrencilerin kendilerine ve başkalarına saygılı, aktif, duyarlı, yaşam boyu öğrenen kişiler olarak çevrelerindeki dünyada yer almalarına olanak sağlar.
IB İlk Yıllar Program Modeli
İlk Yıllar Program modelinin merkezinde bir öğrenen olarak öğrenci yer alır. Öğrenenler İlk Yıllar Programı boyunca hem kendi hem de başkalarının öğrenmesinden sorumlu olarak, öğrenenlerin özne olması anlayışını yansıtırlar. Özne olan PYP öğrencileri, öğrenmeleri ile ilgili kendi seçimlerini yapar ve öğrenmelerine sahip çıkarlar. Kendileri, başkaları ve çevrelerindeki dünya ile ilgili araştırma-sorgulama yapar, sorular sorar, merak eder ve kendi hipotezlerini geliştirerek sorgulamalarını farklı alanlarda da program boyunca sürdürürler.
PYP, öğrencilerin akademik, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerinde bilginin tek başına yeterli olmadığını, bunun yanında uygun kavramların, becerilerin ve eğilimlerin de geliştirilmesi gerektiğini belirtir. Öğrenme alanları olarak dil, matematik, sosyal bilgiler, fen bilimleri, sanat, beden eğitimi, toplumsal ve kişisel eğitim dersleri öğrenenlerin çevrelerindeki dünyayı daha derinlemesine anlamlandırmalarını sağlayacak ve evrensel-yerel konulara karşı ilgi ve merakı uyandıracak şekilde planlanır.
Program, öğrenilmesi gereken bilgileri sıralamak yerine hem öğrenen hem de öğretmenin etkin bir şekilde sorgulama yaptıkları bir sınıf ortamı yaratmaktadır.
Sorgulayan, sağlıklı düşünen, iletişim kuran, risk alan, bilgili, ilkeli, duyarlı, açık fikirli, dengeli ve kendi öğrenmelerini dikkatle gözden geçirerek, güçlü ve zayıf yönlerini yapıcı bir şekilde analiz edebilen, uluslararası bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
İlk Yıllar Programı Temel Öğeleri
· Bilgi
· Beceriler
· Kavramlar
· Eğilimler
· Eylem
İlk Yıllar Programı’nda öğrenme etkinlikleri, her öğrencinin farklı öğrenme deneyimlerinden geçerek geldiği esas alınarak kurgulanır. Sorgulama temelli öğrenme etkinlikleriyle öğrencilerin bir konuyu derinlemesine incelemeleri sağlanır. Bilgi kıymetli ve sorgulanması gereken bir varlık olarak ele alınır.
Kişilerin kendilerini ifade etmelerine, sosyal ve akademik olarak gelişmelerine fırsat sağlanırken, beceri gelişimi esas alınır. Öğrencilerin sosyal becerileri, iletişim becerileri, düşünme becerileri, özyönetim becerileri ve araştırma becerileri yıl boyunca tüm öğrenme ve öğretme etkinliklerinde yer alır.
Öğrencilerin anlam oluştururken geliştirdikleri düşünceleri ve yaptıkları araştırmalar sonunda edindikleri bilgileri sorgulamaları ve derin düşünmelerini sağlamak için kullanılan yedi kavram şekil, işlev, nedensellik(sebep–sonuç), sorumluluk, değişim, bağlantı ve bakış açısı öğrencilere farklı pencereler açarak biliş düzeylerini geliştirmeyi hedefler.
Uluslararası bakış açısına sahip öğrenenler yetiştirmek için İlk Yıllar Programının üzerinde durduğu değerlerden değer bilme, bağlılık, güven, iş birliği, yaratıcılık, merak, empati, şevk, bağımsız davranma, doğruluk, saygı ve hoş görü öğrenenlerin yaşadığı topluma karşı sorumluluklarını bilen kişiler olarak yetişmesini sağlar.
Yapılan öğrenme ve öğretme etkinlikleri öğrencilerin sorgulamalarının sonucu olarak öğrenmelerini hayata geçirmeyi hedefler. Eylem adı verilen bu evre en geniş anlamıyla okul ve okul dışında öğrenilenlerin gerçek yaşamda kendine yer bulmasıdır. Eylem evresinde öğrenciler öğrendikleriyle topluma bir hizmet gerçekleştirirler. Bunu yaparken sorun çözme, yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi becerilerini geliştirir kişisel ve sosyal olarak büyürler. Öğrenen profili özelliklerini de hayata bu sayede yansıtan öğrenciler, sorgulamalarının sonucu olarak gerçekleştirdikleri sonuç değerlendirme çalışmalarında eylem evresinin tüm özelliklerini yansıtırlar.
PYP SERTİFİKASI
Çakır İlkokulu öğrencileri 4. sınıf sonunda İlk Yıllar Programı’nın temel özelliklerini sergiledikleri bitirme çalışması olan sergiyi tamamlayarak, IB bandrollü sertifikalarını almaya hak kazanırlar. İlkokul hayatları boyunca yaşadıkları öğrenme deneyimlerini 4. sınıfta PYP Sergi Ünitesi kapsamında planladıkları sorgulamalar, etkinlikler ve projelerle okul topluluğuyla paylaşırlar. PYP bitirme çalışması ile evrensel sorunlara dikkat çekip, bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini ortaya koyarlar. Yaşam boyu öğrenenler olarak, topluma ve yaşadıkları gezegene karşı sorumlu olduklarını akademik ve sosyal hayatta gösterirler.
Kaynakça : https://ibo.org/programmes/primary-years-programme/
Öğrenciler, ilkokuldan ortaokula geçerken Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na göre A1-A2 seviyesine ulaşır. Öğrencilerin dil yeterliliği düzenli uygulanan Cambridge sınavları ile ölçülür.
İlkokul Hz-3 .sınıf programında İngilizceye yabancı dil olarak haftada 15 , 4. sınıfta 10 ders saati ayrılır. 4.sınıftan itibaren Almanca / Fransızca okul programına dâhil olur.
Çakır Okulları İngilizce müfredatı, öğretmenler tarafından öğrencinin ilgisini çekecek ve derse katılımını sağlayacak etkinlikler içerecek şekilde planlanmıştır. Öğrenciler, dünya çocuk ve gençlik edebiyatından seçkin eserler okurlar.
Öğrenciler, sözlü ve yazılı dil kurallarına hâkimiyetleri arttıkça iletişim kurmayı, düşünmeyi, tartışmayı, yorumlamayı ve becerilerini değerlendirmeyi de öğrenirler.
Öğrenciler, ilkokulda Highlights isimli dijital platformunu kullanırlar.
3. sınıftan itibaren okul programının içinde dönemde 2 defa uygulanan Cambridge Sınavları (Starters, Movers, Flyers, Ket, Pet) ortaokulda da uygulanmaya devam eder.
4. sınıfta 2 ders saati olarak başlayan Almanca / Fransızca ortaokulda da devam eder. Öğrenciler, Almanca dersinde Minticity, Fransızca dersinde Liveworksheet isimli dijital kütüphaneyi kullanırlar.
Çakır Okullarında her öğrenci bir sanatçı olarak kabul edilir. Sanat öğretimi, hem analitik hem bütüncül hem de sezgisel öğrenme biçimlerini içerir. Bazı öğrenciler, analitik bakış açısıyla parçadan bütüne varabilirken bazıları ise doğaçlamaya ve sezgisel öğrenme biçimine yatkındır.
Çakır Okullarında öğrenme ve öğretme yaklaşımları, öğrencilere ünite bazında yerelden ulusala, ulusaldan küresele bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. Sanat programı; öğrencilere kendi kültürleri hakkında farkındalık sağladığı gibi dünya üzerinde farklı toplumların, farklı kültürlerin ve coğrafyaların da yer aldığını, tüm bunlara saygılı, ön yargısız olabilme bilincini de kazandırmaktadır.
Görsel Sanatlar
Atölye ortamlarında gerçekleştirilen sanat eğitimi ile görsel algısı gelişmiş, kendisini sanat yoluyla ifade eden, özgün ve yaratıcı fikirler üreten, problemlere yapıcı çözümler öneren bireyler yetiştirilmesi hedeflenir.
Heykel ve Seramik
Çakır Okullarında heykel ve seramik atölyelerinde öğrenciler, mevcut bilgilerini kullanarak yeni fikir, ürün ve süreçler yaratırlar. Öğrenciler formu ve materyali keşfedip yeni ürün yaratırken motor becerini de geliştirir. Heykel ve seramik atölyeleri aynı zamanda gerçek hayatta ihtiyaçları olan sebat etme, esneklik gibi öz yönetim becerilerini de destekler.
Performans Sanatları
Müzik
Çakır Okullarında müzik eğitimi; öğrencilerin müziğin gerçek hayat ve diğer disiplinlerle bağlantısını kavradıkları bir müzikal davranış yaratma süreci olarak kabul edilir. Bu süreçte, öğrencilerin farklı öğrenme çeşitleri, yetenekleri ve hazırbulunuşlukları gözlemlenerek işitsel, görsel ve duyuşsal çeşitlilikle öğretilir.
Çakır Okullarında keman, çello, gitar, flüt, saksafon, bateri enstrüman eğitimi kapsamında yer alırken şan eğitimi ve çok sesli koro eğitimi de bulunmaktadır.
Çakır Okulları Çok Sesli Korosu ve Orkestrası 150’yi aşkın öğrencinin katılımıyla oluşur.
Ortaokulda şan eğitimi ile beraber öğrencilerimiz müzikal performans sergiler.
Lise öğrencilerinden oluşan “Oda Orkestrası ve Okul Orkestrası” mevcuttur.
Drama
Çakır Okullarında drama eğitimi, öğrencilerin doğaçlama ve rol alma tekniğinden faydalanarak empati kurma, esneklik, özgün çözümler üretme, dil becerisi, sosyal gelişim ve birlikte çalışma becerisini geliştirdiği hem kendini hem çevresini tanımayı desteklendiği bir süreçtir.
Sanat Atölyeleri
Çakır Okullarında öğrencilerin kullanımına açık resim atölyesi, heykel-seramik, drama ve müzik atölyeleri bulunmaktadır. Sanat atölyeleri, sorgulamaya uygun şekilde tasarlanıp öğrencilerin beceri gelişimlerini destekleyen ortamlardır. Sorgulama, sanatın doğası kabul edilerek farklılaştırılmış teknik ve yöntemler öğrencilerin tercihine sunulur. Öğrencilere istedikleri malzemeler ve performanslarla kendilerini ifade etme şansı tanınır.
Çakır Okullarında spor eğitimi, öğrencilere fiziksel olarak aktif olmanın önemini aşılarken öğrencilerin beslenme konusunda sağlıklı tercihler yapma konusunda bilinçlenmelerini de sağlar. Spor kültürü beceri temelli okul programının önemli bir parçasıdır. Çakır Okullarında öğrenciler, gelecek yaşantılarında ihtiyaç duyacakları pek çok beceriyi geliştirmeleri için yapılandırılmış bir program takip eder. Çakır Okullarında spor etkinlikleri; karar verme, çatışmaları yönetme, müzakere etme, takım halinde iş birliği içinde çalışma, sorumluluk alma, devretme, takdir etme gibi becerileri destekler. Aynı zamanda öğrencilere liderlik yapma ve grup içinde çeşitli roller üstlenmeleri için doğal bir ortam sağlar.
Okulun, Çakır Spor Kulübü adında spor kulübü vardır. Spor kulübü, faaliyetlerini basketbol, voleybol, futbol ve yüzme olmak üzere dört dalda sürdürmektedir. Spor kulübünde sadece okulun kendi öğrencileri yarışır. Okul dışından oyuncu desteği alınmaz. Okul takımlarının alt yapı çalışmaları ilkokul itibari ile başlar. Ortaokuldan itibaren öğrenciler lisanslı sporcu olarak okulu turnuvalarda temsil ederler.
Okulda açık futbol, basketbol sahaları, masa tenisi alanı, fitness, kapalı spor salonu ve yarı olimpik havuz mevcuttur.
Zaman Çizelgesi
Çakır Okullarında her sınıf seviyeye atanmış psikolojik danışmanlar vardır. Okul rehber öğretmenleri, her sınıf seviyesine göre düzenlenmiş tematik rehberlik programını takip eder ve velilere bireyselleştirilmiş geri bildirim verir.
Okulda bireysel farklılıklara ve ihtiyaçlara göre öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek için yapılandırılmış önleyici bir program olan “2.Adım Programı” uygulanır. Bu programla her sınıf düzeyinde empati, dürtü kontrolü, öfke yönetimi ve problem çözme alanlarına ait beceriler geliştirilir. 2. Adım Programı, sertifikalı bir eğitim olduğu için sadece bu eğitimi tamamlayan sınıf öğretmenleri ve psikolojik danışmanlar tarafından uygulanır.
Velilere yönelik yapılan PDR söyleşileri ve webinarlar da yapılmaktadır. Web sitesinde aylık olarak yayınlanan Çakır Bülten bünyesinde rehberlik paylaşımları yayınlanır.
Kulüp seçimleri ilkokul düzeyinde başlar.
Modern Dans
Sanat
Yaratıcı Drama
Satranç
Robotik Kodlama
Enstrüman Eğitimi – Flüt
Enstrüman Eğitimi – Gitar
Basketbol
Voleybol
Jimnastik
Şehir içi düzenlenen geziler, yaparak yaşayarak öğrenmenin bir ilkesi olarak ünitelerle ilişkilendirilir. 4. sınıf itibariyle yine ünitelerle bağlantılı olmak üzere şehir dışı, ortaokul düzeyi ve sonrasında ise yurt dışı gezileri düzenlenmektedir.
LGS
Bursa’da bursluluk sınavı yapmayan tek okul olan Çakır’ın başarısı verdiği eğitimin sonucudur. Bu nedenle tüm öğrenciler eşit fiyat politikası ile eğitimini sürdürmektedir.
Her yıl öğrenci mevcudumuzun %50’si ve üstü liseye puanla öğrenci alan okullara başvurmaya hak kazanır. Çakır Lisesi açıldıktan sonra LGS puanına göre burs verilmesi sebebiyle bu dilime giren öğrencilerimizin çoğu Çakır Lisesine devam etmektedir.
Temizlik ve Hijyen
Pandemi Kuralları
Okulun TSE onaylı “Okulum Temiz” belgesi düzenli olarak yenilenmektedir.
Sağlık ve Milli Eğitim Bakanlığının zorunlu kıldığı tüm hususlar güncel şekliyle uygulanır.
Güvenlik
Hizmet yılı yüksek, okulun personeli olan bir güvenlik ekibi ile çalışılmaktadır. Öğrenciler, güvenlik birimimiz tarafından sadece veliye ya da velinin yazılı izninin olduğu kişilere teslim edilir.
Beslenme
Yemek hizmeti kendi mutfağımızda, kendi ekibimiz tarafından verilmektedir. Aylık menülerin gıda mühendisi kontrolünde kalori hesaplaması yapılır. Menüler veliyle mail üzerinden paylaşılır. Yemekler okulda pişer. Sabah açık büfe kahvaltı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı dâhil toplam 3 öğün yemek çıkar. Okulda kantin yoktur.
Sağlık
Okul doktoru ve tam zamanlı okul hemşiresi vardır. Kronik rahatsızlığı (Diyabet-astım vs.)olan öğrencilerin takibi titizlikle yapılır. Sağlık sorunu (ateş-istifra vs.), kaza, düşme, yaralanma durumlarında ilk yardım uygulanır ve veliye eş zamanlı bilgi verilir. Okulun ambulans girişi vardır.
Ulaşım
Okulumuz servis hizmetini profesyonel bir firmadan alır. Servislerden sorumlu görevliler ve bunu yöneten okul içinde bir birim bulunmaktadır. Araçlar düzenli olarak dezenfekte edilir.